اجرای طرح مسکونی سبک اسلامی

۹۳ بازديد

طراحی و اجرای طرح مسکونی سبک اسلامی در الفلاح ، ابوظبی

 

منطقه الفلاح در ابوظبی در حال توسعه بیش از 4800 ویلا به معماری داخلی سبک معاصر با عناصر سنتی است. اخیراً ALGEDRA در یکی از این ویلاها در زمینه داخلی کار کرده است.

فضای داخلی و نفیس شامل عناصر سنتی به سبک اسلامی توسط ALGEDRA اجرا شد که ترکیبی از دو سبک منحصر به فرد را در عین سکوت و تجمل در بهترین سنت های اسلامی تنفس می کند.

گنجاندن عناصر داخلی سبک اسلامی در سبک معاصر به عنوان پایه ، ترکیبی غیرمعمول است که اغلب با هم مخلوط نمی شوند.

شروع از طراحی درب اصلی لابی ورودی. به جای بزرگ درهای سنگین ، بازسازی ساختمان طراحان از راه حل اصلی استفاده از فرم قوس با استفاده از چوب جامد و آینه های درب در وسط استفاده کردند تا توهم شیشه درب منتهی به یک اتاق دیگر را ایجاد کنند.

مفهوم ترکیب سبک اسلامی در طراحی این ویلا در ایده اهمیت نور نهفته است که نماینده خدا در ایدئولوژی اسلامی و ستارگان است - به عنوان نمادی از نور در بهشت.

کنده کاری های الگوی ستاره ای اسلامی ساخته شده توسط طراحان به عنوان لهجه اصلی روی دیوارهای اتاق نشیمن و نشان دهنده عناصر سبک اسلامی است. الگوهای تکرار شونده هندسی با ستاره های چند نقطه ای بر اهمیت نمادین بودن آن تأکید می کند زیرا از زمان های بسیار قدیم به دلیل اشاره به جهت نماز ، از ستاره ها برای تزئین مکان های مقدس استفاده می شده است.

نمای ورودی با خاتم کاری از سنگ مرمر و فانوس های آویز در سالن ورودی اصلی اولین اشاره به عناصر سنتی در طراحی معاصر ویلا را به شما می دهد.

فراوانی نور با استفاده از گزینه های مختلف روشنایی تضمین می شود. نورهای فرو رفته در سقف معلق ، لوسترهای کریستالی برای نور محیط و همچنین وسایل روشنایی نصب شده در دیوارها برای ایجاد نمای چشمگیر به فضای داخلی. چراغ های کریستالی به عنوان چراغ لهجه ای استفاده می شود.

این به صاحبان خانه های خود فرصت های بی پایان برای بازی و ایجاد فضای مختلف بسته به زمان روز و مناسبت می دهد.

حداقل تزئینات و نقوش عربی کلاسیک بر روی دیوارها باعث ایجاد فضای متوسط ​​، تمیز ، گرم و دنج این ویلا در ابوظبی می شود.

از طرف دیگر سبک معاصر به عنوان مبنایی به این ویلا اسراف لوکس می بخشد.  

رنگهای خاکی قهوه ای ، موکا ، آبی تیره و خاکستری در ترکیب با طلای ، نقره و برنج برای طنین انداز کف و دیوارهای مرمر سفید لوکس انتخاب شده است.

تزئینات منبت مس ، طلا و نقره که از قرن ها پیش در جهان اسلام مورد استفاده قرار گرفته است ، سنت ارائه شده را ارائه می دهد.

تالارهای متصل به مناطق مختلف ویلا ورودی با قاب های تزئینی تزئین شده بر روی درب و استفاده از برنج در جزئیات طراحی راه پله ، شکوه و جلال جامد را بیان می کند.

هر جزئیات ساخته شده توسط صنعتگران اختصاصی و متناسب با دست ساخته های هنری منحصر به فرد این صاحبان ویلا است.

اشکال هندسی ، خطوط ، زیور آلات ، استفاده از آینه ها ، سنگ مرمر و مخلوط مواد مختلف لوکس چیزی است که در ایجاد این پروژه مسلط است. در نتیجه طراحان Algedra پیچیدگی فضای داخلی در این ویلا لوکس در الفلاح ابوظبی را به دست آوردند و تیم کاملاً متفاوتی این طرح منحصر به فرد را به واقعیت تبدیل کردند.          

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.